Inloggen op je persoonlijke ledenpagina

Een van de belangrijke nieuwe mogelijkheden van de geïntegreerde softwareomgeving waarop De IJsster in 2020 is overgestapt, is dat leden kunnen inloggen op hun persoonlijke ledenpagina. Daar kun je bijvoorbeeld je gegevens, lidmaatschap en trainingsabonnementen beheren. Hoe je dat doet, lees je hieronder.

Je persoonlijke ledenpagina heb je in de eerste plaats nodig om trainingsabonnementen te bestellen, zowel voor de winter als de zomer. Daarnaast vind je er informatie als:

  • Je adres, telefoon, email, pasfoto en andere contactgegevens.
  • De nummers van je trainings- en begeleiderspassen voor Thialf.
  • Je IJsster-relatienummer.
  • Je KNSB-bondsnummer.
  • Eerder verzonden facturen (contributie, trainingen).

Ook kun je daar:

  • Je contactgegevens wijzigen.
  • Je privacy-instellingen aanpassen.
  • Je trainingsabonnementen aanvullen of veranderen.
  • Je lidmaatschap opzeggen.

Daarnaast heb je je ledeninlog nodig om bepaalde webpagina's te kunnen zien, zoals de pagina met de stukken voor de Algemene Ledenvergadering. Ook zie je na het inloggen de contactinformatie van bestuursleden, trainers en commissieleden:


Inloggen

Om in te loggen, klik je op het symbool van het hoofdje dat rechtsboven op elke IJsster-webpagina staat:


inlog_1_2.png

Er verschijnt dan een balk waar je je emailadres (het adres waarmee je bij ons staat ingeschreven) en een wachtwoord moet invullen:

Is het de eerste keer dat je inlogt of ben je je oude wachtwoord kwijt, klik dan op opvragen? en daaronder op de knop Verstuur nieuw wachtwoord. Er wordt dan een nieuw, tijdelijk wachtwoord naar je emailadres gestuurd. Als je daar vervolgens mee inlogt, krijg je eerst een venster dat vraagt om een definitief, door jou zelf te bedenken wachtwoord. Dat moet minimaal 6 tekens lang zijn en 2 cijfers bevatten.

Gegevensbeheer

Als je bent ingelogd, krijg je een balkje waarmee je kan doorklikken naar je persoonlijke pagina:

 

Op de persoonlijke ledenpagina vind je je eigen contactgegevens, eventuele pasfoto, bondsnummer en facturen. Bovenaan staat het menu met knoppen om je gegevens te wijzigen, je privacy-instellingen aan te passen, je lidmaatschap te beheren en abonnementen voor de zomer/wintertrainingen te bestellen:

  
Familie-inlog
Meerdere IJsster-leden binnen hetzelfde gezin die alle met hetzelfde emailadres staan ingeschreven, kun je met bovenstaande procedure niet allemaal bereiken. Een oplossing is iedereen een eigen emailadres of -alias te geven maar er zijn nog twee methoden:

  1. Een persoon wordt familiehoofd gemaakt. Stuur daarvoor even een mailtje naar de ledenadministratie met de betreffende namen en wie van hen als familiehoofd gaat fungeren. Zodra dat is geregeld, krijg je na inlog het selectievakje Bekijk website als in beeld waarmee je kunt kiezen van welk gezinslid de persoonlijke pagina wordt getoond:



  2. Behalve met je emailadres kun je ook inloggen met je KNSB-bondsnummer of met je IJsster-relatienummer (staat in de bevestiging van je lidmaatschap en ook in onze facturen). Die zijn persoonsgebonden dus je komt dan per definitie bij de juiste uit. Ook hier moet je eenmalig een nieuw wachtwoord opvragen en aanmaken.